Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hozzájáruláson alapuló marketingről, értékesítésről

A minap kaptam egy e-mailt (vagy inkább kéretlen reklámlevelet) egy kb. ezer éve nem látott “tukmátortól”, amire nagyon rendes olvasóként finoman és pozitívan reagáltam is.

A “tukmátor” meg volt lepődve, és kb. 10 percre rá válasz e-mailben megköszönte, hogy ilyen kedvesen reagáltam, főleg mivel már kb. x ember elküldte melegebb éghajlatra, hogy minek küldözget kéretlen leveleket. Szegény nem értette, hogy miért kap leb**** leveleket, amikor ő csak próbált informatív lenni…

Én azt nem értem, hogy miért lepődnek meg ezen az értékesítők egyáltalán?

Gondolj bele, ha Te ülsz a másik oldalon és megtalál egy nyomulós “tukmátor” azzal, hogy vegyél ezt vagy az, akkor hogy érzed magad?

Vagy pl. megtalál a 30 éve nem látott iskolatársad, hogy ismeri az évszázad bizniszét, akkor mit reagálsz?

Ezeket a technikákat kizárólag nagyvállalatok oktatják és erőltetik. A nagy cégeknek az az értékesítési stratégiájuk, hogy felvesznek nagyon sok embert, gyorsan ellátják őket a legszükségesebb információkkal, majd kizavarják az utcára őket vadászni.

Ja, hogy némelyik cégnél 90% feletti a fluktuáció?

Ja, hogy valójában senkit sem érdekel, hogy veled, mint értékesítővel mi lesz?

Nem probléma!

A következő képzésre beiskoláznak újabb pár tíz vagy pár száz újoncot, akik átveszik majd a helyedet, ha neked nem tetszik a rendszer…

Ennek a “géppuska értékesítésnek” a tömegszerűségben van az ereje!

Egy kisvállalkozás, vagy rutinosabb értékesítő ezzel szemben pontosan tudja, hogy milyen nehéz ügyfélkört építeni és (ha van esze) nem teszi tönkre azzal, hogy számunkra nem fontos és zavaró információkkal bombázza őket.

További információk a témában: Seth Godin – Permission Marketing

Hozzászólnál? Véleményed van a témáról? Elmondhatod a hozzászólások között.

Segíts nekünk az oldal népszerűsítésében, oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Még több cikk az értékesítésről itt >>

0 Tovább

A kifizetődő utánkövetés 2.0

Korábbi cikkem folytatásaként megírom a sztori végét.

A történet valahol ott maradt abba, hogy adott egy prémium kórház, aki ígért nekem egy információt és az ígéretük ellenére sem küldték el nekem.

Ugye ezzel az a gond, hogy elképzelhető az is, hogy valójában az értékesítő elküldte az ígért anyagot, de lehetett technikai probléma is, vagy mondjuk kitörölhettem véletlenül, esetleg spam mappába került és észre sem vettem. Szóval egy kontroll telefon sokat segített volna, csupán egy finom érdeklődés, hogy megkaptam-e az anyagot, van-e további kérdésem stb.

Én, mint aki jól végezte a dolgát kicsit bosszankodtam, aztán elfelejtettem az egészet és belemerültem a mindennapok teendői közé…

Viszont úgy látszik, hogy az ismerősöm, akinek ajánlottam őket jobban érdeklődött, mint én magam, úgyhogy pár nap múlva felhívott és érdeklődni kezdett, hogy mi újság a kért információkkal. Én voltam olyan rendes és újra felhívtam a céget. Miután elmeséltem a múltkori esetet, hogy nem kaptam meg az ígért anyagot, villámgyorsan visszahívott az értékesítési vezető, aki azonnal elküldte az információkat sűrű elnézéskérések közepette. Most lehetnék akár felháborodott vevő is, és eljátszhatnám, hogy mennyire érdekel a dolog, de nem. Sőt!

A múltkori eset óta sokat tűnődtem azon, hogy…

  • Vajon mennyire hibás a cég?
  • Mit tehet egy ilyen szituáció ellen az értékesítési vezető?
  • Ki hibázott valójában?
  • Mekkora esélye van annak, hogy ez megismétlődik?

Véleményem szerint ebben az esetben egyértelműen az értékesítő volt a ludas. Ő volt az, aki nem járt el elég alaposan és nem sok választotta el attól, hogy végérvényesen elkönyveljem a céget, mint “nem preferált alternatíva”.

Milyen intézkedések szükségesek egy vezető részéről a hasonló esetek elkerülése érdekében?

Hozzászólnál? Véleményed van a témáról? Elmondhatod a hozzászólások között.

Ha tetszett a cikk, akkor kérelk, köszönd meg azzal, hogy megosztod az ismerőseiddel is!

Még több cikk az értékesítésről itt >>

0 Tovább

sales

blogavatar

Egy gyakorló értékesítési vezető írásai az értékesítési munkával kapcsolatos élményeiről

Utolsó kommentek