A minap kaptam egy e-mailt (vagy inkább kéretlen reklámlevelet) egy kb. ezer éve nem látott “tukmátortól”, amire nagyon rendes olvasóként finoman és pozitívan reagáltam is.

A “tukmátor” meg volt lepődve, és kb. 10 percre rá válasz e-mailben megköszönte, hogy ilyen kedvesen reagáltam, főleg mivel már kb. x ember elküldte melegebb éghajlatra, hogy minek küldözget kéretlen leveleket. Szegény nem értette, hogy miért kap leb**** leveleket, amikor ő csak próbált informatív lenni…

Én azt nem értem, hogy miért lepődnek meg ezen az értékesítők egyáltalán?

Gondolj bele, ha Te ülsz a másik oldalon és megtalál egy nyomulós “tukmátor” azzal, hogy vegyél ezt vagy az, akkor hogy érzed magad?

Vagy pl. megtalál a 30 éve nem látott iskolatársad, hogy ismeri az évszázad bizniszét, akkor mit reagálsz?

Ezeket a technikákat kizárólag nagyvállalatok oktatják és erőltetik. A nagy cégeknek az az értékesítési stratégiájuk, hogy felvesznek nagyon sok embert, gyorsan ellátják őket a legszükségesebb információkkal, majd kizavarják az utcára őket vadászni.

Ja, hogy némelyik cégnél 90% feletti a fluktuáció?

Ja, hogy valójában senkit sem érdekel, hogy veled, mint értékesítővel mi lesz?

Nem probléma!

A következő képzésre beiskoláznak újabb pár tíz vagy pár száz újoncot, akik átveszik majd a helyedet, ha neked nem tetszik a rendszer…

Ennek a “géppuska értékesítésnek” a tömegszerűségben van az ereje!

Egy kisvállalkozás, vagy rutinosabb értékesítő ezzel szemben pontosan tudja, hogy milyen nehéz ügyfélkört építeni és (ha van esze) nem teszi tönkre azzal, hogy számunkra nem fontos és zavaró információkkal bombázza őket.

További információk a témában: Seth Godin – Permission Marketing

Hozzászólnál? Véleményed van a témáról? Elmondhatod a hozzászólások között.

Segíts nekünk az oldal népszerűsítésében, oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Még több cikk az értékesítésről itt >>