Szerintem semmi gond sincs azzal, ha valaki gyakran vall kudarcot egy-egy tárgyaláson. Sőt, érdemes hajtani azért, hogy minél több kudarcélményt gyűjts. A problémát én inkább abban látom, ha valaki nem tanul a kezdeti kudarcokból.

Annak ellenére, hogy immár 35 éve űzöm tágabb értelemben véve az ipart, még a mai napig követek el hibákat, és nem is keveset. Ha kissé szűkítem a kört és csak azt a 17-18 évet számolom, amikor konkrétan termékeket adtam el, és visszagondolok a kezdeti szakaszra, akkor a mai eszemmel nyilvánvalóan egy csomó helyzetben okosabban cselekednék. Ezt hívják tapasztalatnak, rutinnak.

A lényeg, hogy a kudarcok kezdetben gyakoribbak, de érdemes okulni belőlük, akár a rutinosabb kollégák, vezetők véleményét is kikérni egy konkrét tárgyalással kapcsolatban. Jó segítséget jelenthet pl. egy tárgyalási napló, amibe közvetlenül a tárgyalás után be lehet írni a friss tapasztalatokat.

Tovább a teljes bejegyzéshez>>

Kövess minket a Facebookon is: https://www.facebook.com/mysalesteam.hu

Ha tetszett, segíts az oldal népszerűsítésében, oszd meg másokkal is!