Mennyire bonyolult az ajánlatod?

Mennyi opciót, választási lehetőséget tartalmaz?

Mennyire egyszerű ezt elmagyarázni a leendő vevőidnek?

Mennyire vagy képes a mondanivalódat egyszerűen és az ügyfél számára is tökéletesen érthetően átadni?

Sajnos a sok lehetőség ahelyett, hogy több vevőt hozna neked, inkább elbizonytalanítja őket a döntésben. Ezen kívül jelentős feladat elmagyarázni a sok lehetőséget a vevőknek, nem mellesleg jelentős időbe is kerül. Nem biztos, hogy mindig rendelkezésre is áll ez az extra idő a tárgyaláson, és elég kellemetlen úgy felállni a tárgyalóasztaltól, hogy miközben elfogyott a rendelkezésre álló idő, szemmel láthatóan a leendő vevőnknek fogalma sincs arról, hogy miről is dönt tulajdonképpen. Egyik bevált és méltán népszerű megoldás a táblázatos formátum, ahol könnyen összehasonlíthatóvá válnak az egyes csomagok.

A másik kérdés az egyszerűség témakörében az adott értékesítő kommunikációs képessége. Szakzsargont használ vagy képes az ügyfél nyelvén is megszólalni?

Ez a képesség egy kis odafigyeléssel, tudatossággal és némi gyakorlással könnyedén elsajátíthatók. Érdemes megkérni egy barátot, ismerőst, aki egyébként nem szakértője az adott területnek, hogy olvassa el az ajánlatodat, esetleg hallgassa végig, hogyan mutatod ezt be egy ügyfélnek.

Még több cikk az értékesítésről itt: Mysalesteam.hu

Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg barátaiddal is: https://www.facebook.com/mysalesteam.hu